zaterdag 18 december 2010

Morgen de laatste (weekend) loodjes . . .

Het is nu 21.30 uur en zit net aan een lekker bakkie leut met mergpijp (nope, géén Kerstkransje . . .). Mijn benen willen niet meer, dus even lekker bloggen i.p.v. joggen ! Wat een weekend tot nu toe ! Gisteravond de Warme Wintermarkt in Diever. Door het slechte weer weinig kramen, veel afzeggingen. Voor onze kraam des te drukker, alles vloog echt weg . . . tja, alles slechts € 2,50 per stuk ! De meeste dames konden zich niet beheersen en graaiden de kraam zo goed als leeg . . .

Om 21.00 uur kwam het "Graai-Festijn" tot een eind en ruimde we op om vlug op te warmen bij de warme kachel.

Vroeg naar bed (lees 00.30 uur) want vandaag was de Glitter Glamour Kerstmarkt in Havelte. Altijd een supergezellige markt, ook dit jaar weer druk en de Kerstsfeer was TOP !

Wel erg koud, dus af en toe opwarmen bij 1 van de vele vuurtonnen.

Door drukte helaas geen foto's van overdag, de winkel en onze kraam waren overvol. Dus inpakken, inpakken en nog eens inpakken . . . . "Dank u wel, een fijn weekend en héle fijne dagen !" Ik denk dat ik deze zin wel 200 x heb gezegd vandaag !

Christy, Rian en ik wisselden elkaar af op de Kerstmarkt en in de winkel. Af en toe glaasje Glühwein om op temperatuur te blijven. Een vrolijke dag . . . dit weekend heb ik echt het Kerstgevoel. Een prachtig wit decor, kerstbomen, lichtjes . . . maar vooral al die mensen gezellig bij elkaar. Af en toe nam ik alles goed in me op en kreeg een warm gevoel.

Want na alle drukte nadert voor ons nu dan echt ook Kerst ! Ik kijk er echt naar uit, heb hele leuke plannen dit jaar . . . . (even een vreugdekreet : JIPPIE !)

Tot 19.00 uur bleven de klanten komen, met bijna alleen maar lege kratten sloten we de Kerstmarkt Havelte 2010 af !

Morgen de laatste dag van het laatste weekend vóór Kerst ! Kerst Koopzondag in In de Lindetuin. Zoals beloofd ga ik ook de keuken in, morgenochtend begin ik met het maken van een overheerlijke soep. Verder ga ik gevulde eieren maken en een Deens recept Omelet Skinke og Ost (ofwel Omeletrolletjes met Ham & Kruidenkaas !). Wat Tapa's en kruidenboter en het feest kan beginnen !

FIJNE ZONDAG !

1 opmerking:

  1. oh wat klinkt dat allemaal gezellig!! en fijn dat het zo goed loopt! veel succes morgen en zet em op in de keuken, hoop nog even langs te komen, wil je kookkunst wel eens proeven:) maar eerst gaan we nog naar rotterdam..

    slaap lekker, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails