zaterdag 13 november 2010

Sinterklaas, wie kent hem niet ?

Sinterklaas, zoals wij hem vandaag de dag kennen, zet vandaag voet aan wal in Harderwijk. Voor veel kinderen (én ouders !) weer een spannende dag. Dat de geschiedenis van Sinterklaas ver in de tijd terug gaat getuigen de vele oude afbeeldingen, te vinden op o.a. Wikipedia.

Père Fouettard (met zak en ketting), 1953

St. nicholas and the Schoolboys.

Nikolaus (met staf) en krampus (met zak en roe), 1896

Het Sint Nicholaasfeest van Jan Steen (1663)
Waar het meisje een pop en snoepgoed krijgt, vindt de jongen een roe in zijn schoen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
FIJN WEEKEND !
( en vergeet niet je schoen te zetten !)

3 opmerkingen:

  1. Ik zal mijn laars zetten (daar kan lekker veel in ha ha)...ben benieuwd of Zwarte Piet wat door de brievenbus doet. Ik vrees het ergste hi hi!

    Een fijn weekend! Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bang dat ik niets zal krijgen in mijn schoentje... Kind zijn was toch zo slecht nog niet... Ach ja, mooie herinneringen zijn het.
    Fijn weekend. Groetjes Bianca (Pier & Pol)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oe wat een foto's, je zou er bang van worden toch??;) Gelukkig is ie er in de loop der jaren wel leuker op geworden ;)!


    Groetjes
    lYnda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails