zaterdag 9 januari 2010

De Winter van 1979 v.s. De Winter van 2010

Sneeuwduinen & Stuifsneeuw !
Pff...weer veilig thuis ! Eigenlijk merkte ik niet veel van het barre weer in de winkel. Het sneeuwde wel zachtjes en de wind nam toe, maar het was heel de dag druk. Dus ik dacht : "Het zal wel meevallen met het barre winterweer wat voorspeld is."
Maar vlak voor sluit hoorde ik op de radio dat de eerste sneeuwduinen in Drenthe waren gesignaleerd. Nu kom ik oorspronkelijk uit Scheveningen, dus met de term duinen ben ik wel bekend, echter van sneeuwduinen had ik nog nooit gehoord. Nou, onderweg kwam ik ze dus tegen !
Thuis, warm achter de p.c, ging ik eens Googelen en kwam prachtige foto's tegen en berichten over de winter van 1979. Als we denken dat we een strenge winter hebben, nou ... het kan véél strenger ! Op RTV Drenthe staat veel informatie over deze zeer strenge winter, ook beeldmateriaal : http://www.rtvdrenthe.nl/extra/winter1979





Voor nog meer leesplezier over de winter van 1979 kunt u terecht op : www.meteoactueel.nl/htm/winter1979.htm

Christy en ik wachten af hoe het morgen is, mocht het erg slecht zijn gaan we helaas niet naar de Nieuwjaarsbeurs in Utrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails