maandag 12 oktober 2009

Werken op de boerderij !

Naast de winkel, die Christy en ik runnen, hebben wij thuis ook nog een paardenbedrijf. De weinige vrije uurtjes die ik mij kan toestaan worden dan ook ingevuld met werken, werken en nog eens werken . . .op de boerderij !

Nu het weideseizoen is afgelopen komen de jaarlingen weer op stal, dit betekent de stal weer opnieuw inrichten (ruim 30 paarden moeten een plekje !), uitmesten, schoonmaken en weer opstrooien voor het winterseizoen.
Uitmesten is zwaar werk, maar gelukkig hebben wij een kniklader die het werk iets vergemakkelijkt. Maar de hooivork blijft onmisbaar . . .

Na het uitmesten de mest naar de mesthoop, even een ritje op de kniklader in het zwakke, maar heerlijke Herfst-zonnetje !

Zijn de stallen weer schoon dan kunnen we weer opstrooien, een paard heeft recht op een warm en schoon "bedje" !


Giant is een 3jarige ruin, binnenkort wordt begonnen met zadelmak maken. Naast Giant hebben we veulens, jaarlingen, 2-jarige~ & 3-jarige paarden. Een aantal fokmerries en veel paarden die uitgebracht worden in de sport (door Arie de Best).
Enfin, het werken op de boerderij geeft mij weer energie die ik gebruik voor In den Uylenbal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails