donderdag 8 oktober 2009

Werk aan de winkel . . .

Gisteravond was ik begonnen aan het opknappen van de etalage, vanochtend vroeg de klus afmaken. Dit ging niet zo snel als ik gehoopt had, maar de reden was niet vervelend.
Tussen het zagen en timmeren door liep de winkel steeds weer vol klanten, dus hup hamer aan de kant en aandacht voor de klant !
Maar in de loop van de ochtend, na de nodige zweetdruppeltjes, was de klus geklaard !

Ze zeggen : "Timmerman blijf bij je leest !" , maar ik mag graag zelf klussen.

Het resultaat was naar tevredenheid, dus kon de etalage opnieuw ingericht worden.

Nu het buiten wat kouder wordt, en soms donkerder, geniet ik weer extra van de kaarsen die branden. En stilletjes droom ik, in gedachten, al van de gezellige Kerst . . . nog eventjes en dan is de Christmas Room klaar.
Sommige klanten spieken al stiekem in de kamer en een aantal artikelen vinden nu al gretig aftrek . . :-)
Maar alles op zijn tijd, de paddestoelen en waxinelichtjes vliegen de deur uit want veel klanten maken eerst een Herfst-tafel. Ook de Sinterklaas bekers vinden hun weg naar de klanten (speciale actie : 6 bekers voor slechts € 12,50 !)
Vandaag kregen we 2 kaarten van een klant die een "Sint Kamer/Museum" heeft, zij had de doos met Sinterklaas-artikelen van In den Uylenbal ontvangen en was als een kind zo blij !
Op 1 van de kaarten heeft zij onderstaand Sinterklaasgedicht voor ons geschreven :
Ieder jaar op de kalender is het eenmaal 5 December.
Oh wat jammer, oh wat naar. Waarom niet het hele jaar ?
Ik zou Sint wel willen vragen, hier te komen alle dagen.
Met zijn schimmel en zijn Piet, maar helaas dat durf ik niet !
Sint zou zeggen : "Niets daarvan, denk maar niet dat alles kan !
Sint in Juni, Sint in Mei, nee dan ben ik nooit eens vrij !"
Nou dan moet het maar zo blijven. Ik zou hem mijn verlanglijst schrijven.
In Madrid is zijn adres, Marsepeinlaan 106.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat jullie nu een blog hebben! Ik zie dat ik wel eens binnenkort langs de winkel moeten komen. Ik ben sinds de zomer niet geweest. Er lijkt veel nieuw en mooi dingen te bewonderen.

    Groetjes ~
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails