zondag 20 september 2009

The Story so far . . . .

In 2003 lieten wij het "wilde" westen achter ons om in Ruinen (Drenthe) een paardenhouderij te beginnen. Vanaf de 1e dag was het aanpoten, stallen uitmesten, 5 hectare grond onderhouden en natuurlijk elke dag de paarden voeren, rijden en de bijhorende dagelijkse verzorging. Ondanks dat mijn passie meer bij Interior Decoration lag werd ik langzaam aan een echte "paardenman" !

In het westen (lees : Den Haag) was ik bedrijfleider bij de Fair Trade en de Natuurwinkel. Verder deed ik in mijn "vrije tijd" het Tour-management voor een band (Suburbs) die in 1998 de Grote Prijs van Nederland won. Alsof dat niet genoeg was maakte ik foto- en videoregistraties voor o.a. Reef, Virgin Barcelona en Concrete. Tja, ik had in die dagen veel energie !

Omdat de creatieve kant van mij op de boerderij niet echt een kans kreeg om zich te uiten, besloot ik, in de oude koeienstal, een winkeltje te beginnen. Omdat in de koeienstal een kerkuil woont leek de naam "In den Uylenbal" een logische keuze.

Wat klein begon werd al snel een dagtaak, met name mijn webshop liep als een trein. Elke dag naar het postkantoor om pakketten weg te brengen. Eerst nog op de scooter (ik leek Malle Pietje wel !) , daarna met de transportbus van de stal. Maar de formule van de webshop werd al snel een sleur, alleen maar pakketten inpakken leverde mij niet de nodige voldoening.

Ik nam wel deel aan meerdere fairs en organiseerde zelf een Paas- en Kerst Fair op ons erf, waardoor er meer mensen naar de winkel kwamen. Voor Jan Broek organiseerde ik 2 keer het strodorp tijdens CH De Wolden, hierdoor leerde ik meer mensen kennen die ook werkzaam waren in de woon- en decoratiebranche.

Zodoende leerde ik Christy kennen (tijdens de Kasteelhoeve Fair) en was een samenwerking geboren ! Samen deelnemen aan een fair waren onze eerste voorzichtige stappen naar een volwassen samenwerking. De klik was er, dus waarom dan niet "de sprong in het diepe" ? Christy was echter net dat jaar (2008), in de schuur aan huis, haar winkel begonnen ( Christy's Keuken- woon- en tuinwinkel).

Maar toen we het pand aan de Dorpsstraat 40 te Havelte zagen was de kogel al snel door de spreekwoordelijke kerk ! En 29 november 2008 opende we gezamelijk onze Woon- en Cadeauwinkel "In den Uylenbal".

In den Uylenbal te Ruinen
( van 2003 t/m 2008 )
Christy's Keuken- woon- en tuinwinkel te Havelte.
( van 2007 t/m 2008 )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails